Doradztwo

Usługi

Katalog usług doradczych

Konsultanci Natoni realizują szereg usług doradczych związanych z szeroko rozumianą elektromobilnością i efektywnym zarządzaniem energią, do których należą między innymi:  

  • realizacja audytów na podstawie wizji lokalnych 
  • opracowanie ekspertyz oraz analiz technicznych, ekonomicznych i prawnych
  • przygotowanie kosztorysów prac inwestycyjnych
  • przygotowanie i procesowanie warunków przyłączeniowych
  • ocena uzyskanych warunków przyłączeniowych i umów z zakładami energetycznymi
  • przygotowanie dokumentacji (projekt techniczny, opinia ppoż., inwentaryzacja geodezyjna, projekt stałej organizacji ruchu itp.)  
  • przygotowanie i składanie wniosków do UDT
  • planowanie rozwiązań eco i energooszczędnych
  • prowadzenie szkoleń z elektromobilności
  • udział w konferencjach i panelach tematycznych
  • udział w projektach badawczych

Jak badamy potrzeby Klienta?

Kluczowym elementem dla nas jest zrozumienie rzeczywistych potrzeb Klientów. Dlatego edukujemy Ich, żeby mogli podjąć świadomą decyzję dotyczącą zakupu ładowarek. Doradzamy Klientom na każdym z 3 realizowanych przez nas etapów analizy. 

“Jeśli nie wiesz do jakiego portu płyniesz, żaden wiatr nie będzie właściwy” (Seneka)

Pozyskanie
danych

Krok 1

Na tym etapie Inwestor przekazuje nam podstawowe oczekiwania związane z zakupem i montażem ładowarek dla aut elektrycznych.

Wizja
lokalna

Krok 2

Celem wizji lokalnej prowadzonej przez konsultanta jest zebranie wszelkich danych i informacji technicznych stanowiących wsad merytoryczny do raportu.

Raport z kosztorysem

Krok 3

Raport zawiera opis niezbędnych prac, które należy zrealizować, aby umożliwić montaż ładowarek do aut elektrycznych oraz wycenę tych działań.

W pierwszej kolejności staramy się pozyskać jak najwięcej informacji od Inwestora. Z jednej strony są to oczekiwania i wymagania dotyczące poprowadzenia instalacji zasilającej punkty ładowania aut elektrycznych oraz montażu urządzeń, a z drugiej – uwarunkowania techniczne związane z obiektem i istniejącymi instalacjami. W tym celu zwracamy się z prośbą o przekazanie dokumentacji powykonawczej i zdjęciowej elementów infrastruktury energetycznej (rozdzielnie, zabezpieczenia, trasy kablowe itp.), planów zagospodarowania terenu oraz umów i faktur, na podstawie których możemy określić dostępną moc przyłącza i rezerwę mocy. Otrzymane materiały i informacje poddawane są analizie. Określamy ewentualne utrudnienia w przeprowadzeniu audytu w danej lokalizacji. Oceniamy możliwość zastosowania alternatywnych źródeł energii.

Wizja lokalna we wskazanej lokalizacji prowadzona jest przez audytora, w umówionym wcześniej terminie. Jednorazowa wizyta trwa od 0,5h do kilku godzin, w zależności od wielkości i typu obiektu. Celem wizyty jest zebranie wszelkich brakujących informacji technicznych, organizacyjnych i gospodarczych, które stanowić będą wkład merytoryczny do raportu. Ustalane są szczegóły dotyczące przebiegu tras kablowych i sposobu montażu urządzeń. W przypadku większych realizacji obejmujących wdrożenie większej ilości urządzeń, audytora reprezentują min. 2 osoby, z których jedna posiada niezbędne uprawnienia i kompetencje do przygotowania projektów technicznych, a druga reprezentuje ekipę techniczną odpowiedzialną za przygotowanie tras kablowych zasilających urządzenia.

Raport przygotowany na bazie pozyskanych danych zawiera wszystkie informacje niezbędne do podjęcia działań zmierzających w kierunku instalacji punktów ładowania dla aut elektrycznych oraz wycenę tych prac, w tym m.in.:

  • analizę sytuacji energetycznej;
  • koncepcję techniczną dla infrastruktury i ładowarek (lokalizacje ładowarek, przebieg tras kablowych do zasilenia urządzeń, czynności wymagane do przeprowadzenia instalacji itp.)
  • szczegółowy kosztorys prac (wycena poprowadzenia instalacji, zmian w rozdzielni itp.)
  • harmonogram prac


Na życzenie Inwestora do raportu dołączamy również materiały szkoleniowe związane z ładowarkami i elektromobilnością oraz podstawowe regulacje prawne dotyczące elektromobilności.