Polska centrala Mercedesa powstała w 2004 roku. Budynek został zaprojektowany w świetny sposób, dzięki temu pomimo 2 dekad, jego funkcjonalność ciągle jest na najwyższym poziomie. Pomieszczenia biurowe zlokalizowane są w dziewięciopiętrowej, okrągłej wieży zbudowanej z betonu, szkła, metalu i utrzymanej w szarosrebrnej tonacji.
Z perspektywy czasu okazało się, że w budynku brak jednak infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych. Mercedes będąc jednym z liderów elektromobilności dość szybko zaczął inwestować w niezbędne instalacje. W 2019 rozpoczęła się trwająca po dziś dzień współpraca Natoni z polską centralą Mercedesa, postawiliśmy wtedy pierwsze stacje ładowania w biurowcu przy Daimlera 1. Powstały punkty ładowania w garaży (3x EVBox Elvi) oraz szybka stacja DC (50kW) przy centrum szkoleniowym. Gwałtowny rozwój elektromobilności spowodował, że rok później zostaliśmy poproszeni o rozbudowę istniejącej infrastruktury. W drugim etapie zrealizowaliśmy stacje ładowania na parkingu pracowniczym (7 podwójnych stacji ładowania EVBox Businessline), rozbudowaliśmy instalację w garażu podziemnym (łącznie o kilkanaście ładowarek AC typu wallbox), zamontowaliśmy kolejne urządzenia na parkingu wielopoziomowym tzw. parkhausie oraz przy punkcie wydawania pojazdów. 2022 i 2023 to kolejne inwestycje w infrastrukturę szybkiego ładowania. Zwiększyliśmy moc istniejącej stacji DC z 50kW do 100kW, zamontowaliśmy stację ładowania firmy Kempower z przodu biurowca oraz identyczną z tyłu budynku, na placu aut używanych. Każde z tych urządzeń ma możliwość rozbudowy do 200kW. Nasza ostatnia realizacja to kolejna stacja ładowania DC połączona tym razem w hub z satelitą przed wejściem do budynku, wolnostojąca stacja ładowania DC oraz stacja ładowania Garo LS-4 przed wejściem do serwisu oraz dwie mobilne stacje ładowania, które używane są na serwisie.
Zdjęcia z realizacji poprzednich etapów projektu elektromobilności widoczne w galerii poniżej.